Happy new year - de laatste loodjes - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Wytske Posthumus - WaarBenJij.nu Happy new year - de laatste loodjes - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Wytske Posthumus - WaarBenJij.nu

Happy new year - de laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg Wytske

02 Januari 2017 | Nederland, Groningen

2017 is aangebroken en daarmee ook mijn voorlopig laatste weekje in Nederland (Happy New Year trouwens!).
Eenmaal bijgekomen van de jaarwisseling ben ik nu begonnen aan mijn laatste 3 daagjes op werk voor ik donderdag in het vliegtuig naar Australië zal stappen!

Ik heb inmiddels ruim 20 checklists bekeken om er zeker van te zijn dat ik niets ga vergeten op reis, maar mezelf kennende zal ik vast een pinpas, creditcard, paspoort of iets anders noodzakelijks vergeten of kwijtraken... Laten we hopen dat mijn hoofd donderdag nog een beetje wil functioneren en dat het allemaal meevalt!

Ik heb voor een vlucht met 1 overstap gekozen, iets wat me in eerste instantie heel chill leek (want liever lui dan moe en 3 keer moeten uit- en inchecken). Inmiddels begin ik me toch een beetje af te vragen wat ik in vredesnaam 20 uur lang op de luchthaven van Doha (Qatar) moet uitspoken, mocht iemand nog leuke tips hebben zijn ze zeker welkom! Zaterdag zal ik dan uiteindelijk aankomen in Adelaide, waar die dag een temperatuur van 39 graden voorspeld is. Eeuwige koukleum die ik ben sta ik natuurlijk te popelen om ons kikkerlandje te verlaten en een wintertje over te slaan :).

Hoe mijn reis verder gaat verlopen kan ik nog niet zeggen. Waar ik hier altijd alles wil plannen (ook wel nodig met mijn vergeetachtigheid) heb ik besloten om dat op reis zo weinig mogelijk te doen en me maar eens te laten verrassen door wat ik op mijn pad tegenkom. Het enige wat ik al wel vast heb staan is toegangstickets voor het Australian Open 16 en 17 januari, waar ik in de Rod Laver Arena mag gaan genieten van mensen die toch een flink stukje beter bedeeld zijn met hun tennistalent dan ik.

Mijn doel is om regelmatig deze blog te schrijven, sorry als ik soms wat lang van stof ben (that's me) en sorry als ik soms een maand niets van me laat horen. Waarschijnlijk zal ik echt niet in zeven sloten tegelijk lopen en ben ik in april weer terug in Nederland.

Ik zal proberen niet geschopt te worden door een kangoeroe, gestoken door een kwal, of gebeten te worden door een slang, haai, spin, krokodil of een ander gezellig dier. Sommige familieleden zijn hier nog een beetje bang voor, maar als je weet hoe hard ik hier in Nederland al wegren voor een doodnormale wesp kan je me vast geloven als ik zeg dat ik die beesten echt niet voor de lol ga aaien.

Mocht iemand nog tips hebben wat ik absoluut moet zien in Australie en wat ik vooral niet moet vergeten mee te nemen weet je me te bereiken!

Liefs, Wyts

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wytske

22 years old, juist finished my bachelor of medicine. Studied for 4 years in the beautiful Groningen, currently waiting for my internships to start (nov 2017). Travelling along the south- and eastcost of Australia from 5/jan till 27/march, after which I'll be spending 2 weeks in Bali before flying home.

Actief sinds 15 Dec. 2016
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 71077

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 11 April 2017

Australie en Bali 2017

15 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: