De eerste dagen: Langere overstap dan vliegreis - Reisverslag uit Doha, Qatar van Wytske Posthumus - WaarBenJij.nu De eerste dagen: Langere overstap dan vliegreis - Reisverslag uit Doha, Qatar van Wytske Posthumus - WaarBenJij.nu

De eerste dagen: Langere overstap dan vliegreis

Blijf op de hoogte en volg Wytske

06 Januari 2017 | Qatar, Doha

Na dagen aan inpakstress was het dan eindelijk zo ver: kamer opgeleverd, laatste spullen in de auto gepropt (met dank aan het ruimtelijk inzicht van Anouk, thanks!) en byebye Groningen!

Op Schiphol stond een geweldig uitzwaai comité voor me klaar, en na de laatste kroketten en een wijntje verorberd te hebben ging ik toch echt de security door. Alleen!

Toen ik door de security was begon me een beetje te dagen welke lieve en geweldige mensen ik de komende tijd ga missen, dus heb ik mezelf traditiegetrouw in een massagestoel gepleurd met als doel nog enigszins zen het vliegtuig in te gaan.

Op een heerlijke zitplek naast 2 Koreanen die direct maar besloten spontaan hun zweetschoenen uit te trekken zodra ik kwam zitten, ging ik vol vertrouwen de eerste vlucht tegemoet.

Of toch niet...

Technisch mankement, zo zei de gezagvoerder, zou binnen 10 minuten opgelost zijn. Dus niet.
Maar een uur later verliet ik dan toch echt de Nederlandse bodem en heb ik mijn Pathé-unlimited verslaving van de afgelopen maanden succesvol omgebogen in een vliegtuigstoelschermverslaving, waarbij ik vele films succesvol afwisselde met het krampachtig bestuderen van de vliegroute.
Dit aangezien ik toch enigszins benieuwd was of we wel/niet over Irak en/of Syrië zouden vliegen.

Eenmaal met een ruime bocht daar omheen kwamen we om 02:00 lokale tijd aan in Qatar. Wachttijd tot volgende vlucht: 19 uur, super.

Inmiddels ken ik dus nu het vliegveld van Doha, Qatar op mijn duimpje en word ik al als heuze vaste klant bij m'n nieuwe lievelingsrestaurant gezien. Al genietend van een Heineken biertje zit ik hier nu, begeleid door een zelfopgelegde piano. Dit blijkt na 1 wijntje, 2 slokken bier en een hele hoop slaaptekort toch een behoorlijk fascinerend iets te zijn!

Over een uurtje mag ik dan eindelijk mijn reis vervolgen naar Adelaide, dus ik ga mezelf maar eens richting de gate begeven.

Geen zorgen, ik ga echt niet elke dag zo'n lange blog schrijven. Maar hé, je moet toch wat met 19 uur vrije tijd op een vliegveld hè!

Liefs, Wyts


  • 07 Januari 2017 - 15:40

    Lucienne Hoekstra:

    Ik wacht met veel nieuwschierigheid af .succes op je volgende vlucht naar adelaide

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wytske

22 years old, juist finished my bachelor of medicine. Studied for 4 years in the beautiful Groningen, currently waiting for my internships to start (nov 2017). Travelling along the south- and eastcost of Australia from 5/jan till 27/march, after which I'll be spending 2 weeks in Bali before flying home.

Actief sinds 15 Dec. 2016
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 71072

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 11 April 2017

Australie en Bali 2017

15 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: